Montag, 28. Dezember 2015

Christmas 2015

HI GUYS!! I swear I totally forgot to post one yesterday. not because I intentionally to release this on another 28. hehehe. 27 and 28 are something to me; so it's cool. hope you cool with that too :p

anyway, HAPPY CHRISTMAS!! this year didn't like past years. I didn't go to my hometown to have decent holidays as usual as I'm already working. hehehe

Montag, 21. Dezember 2015

it's getting closer

HI GUYS!! first of all, apology. I was home very late last night and turned out I wasn't in a good shape (until now). I'm regret not to be able to go to work today. but, uh, four days to Christmas! eleven days to new year! eleven days to The Abominable Bride! eleven days to hopefully-money-well-spent year! hahahaha. I'm so watching all the comic movies, especially Suicide Squad. duh! it's non-comic, but The Last Kaiser's Kiss; DUH! baby in uniform!! *dead* yeah, I'm really counting the days down. too excited!! :D

*need to prepare myself for 2016* but again and again, 2016 may arrive like right now!! hahaha :p

Sonntag, 13. Dezember 2015

counting the days down

HI GUYS!! how many days left before Christmas?! hehehe. I'm more into the new year this time :D as I said before, 2016 may arrive like right now!! you guys know the reason. hahaha! also I need to watch Sherlock BBC's The Abominable Bride. hopefully before January 2016 ends; since it's not aired here; ugh.

finally had a one-day break; thanks to the national voting. hahaha! I finally got my sleep back; but still not enough. mom went to Lampung to visit one of her friends at hospital. I almost joined her, but nah, I wanted my break; which then I had around 10-hour sleep. hehehe

Montag, 7. Dezember 2015

Hello December!

HI GUYS!! HELLO DECEMBER!! time does fly fast. hehehe. cliche. well, well, well. finally another end of the year. I'M EXCITED FOR 2016!! WOOHOO!! people who know me well must know why. hahaha :D
2016 may arrive like right now(?)
starts with Sherlock BBC The Abominable Bride on 1 January 2016!

last week, uh, yeah right. I posted previous entry on Saturday, in order to get the date. hahaha. you know 28 means something to me. it's Holger's jersey number! hehehe :p

Samstag, 28. November 2015

Hands



Amazing how hands can do so many things.
Everything you did feels fresh in my mind.

But.....

Sonntag, 22. November 2015

INDONESIA COMIC CON

HI GUYS!! this post is specially written for the latest event I attended, which I was afraid I wasn't able to attend, Indonesia Comic Con 2015. it's kinda same with Jakarta Comic Con 2015, but still different. people might wonder what the differences are. I'll tell you: Jakarta Comic Con is SDCC-oriented, while Indonesia Comic Con is NYCC-oriented. so basically it's only the orientation. either way, as a comic-book-film-tv enthusiast, LOVE EM! not bad for the first-time comic cons in Indonesia.

but, nah, let's talk more about it. starts with how I think of Indonesia Comic Con.

Sonntag, 15. November 2015

heal the world

HI GUYS!! finally~ one of my plans was successfully done. hahaha! thanks to one of my MT girls who decided/agreed to accompany me. hehehe. yeah~ I went to Indonesia Comic Con today!! woohoo!

she arrived in Tangerang yesterday. spent a night at my place, then we went to Indonesia Comic Con this morning. we did have fun! :D

all photos were taken from her camera, so I'm not posting it today, nor discuss it; probably next week's entry. this post talks other things.

Sonntag, 8. November 2015

there goes my money~

HI GUYS!! fuh. I actually have prepared a post. but naaaahhhh~ I don't think I'm gonna post it now. things have changed so it must be too obvious. and please don't be curious as it's not really that important. just a personal thing that might be erased soon :D

and I'm typing this at 21.12, and I'm sleepy; as hell, though I had a 1-hour nap. well. I'm kinda running out of idea what to write, as I thought I'm gonna publish the prepared post. kindly excuse me for this carelessness.

Sonntag, 1. November 2015

exhausted :O

HI GUYS!! and so October has come to its end, hello November! yes. November. we're so close to the end of the year. time does fly fast. hehehe.

I planned on some stuffs but one by one fell; couldn't make em. to several parties, I apologize for this. it's just..... well, apology.

Sonntag, 25. Oktober 2015

stayin' alive!

HI GUYS! YAY! bahahahaha. I'm happy for no reason. good, eh? hehehe! well, yea, or maybe I'm a bit insane. hahaha. doesn't matter. I feel happy and nobody should judge it, oder?

I think I just had another amazing week. thanking God wouldn't be enough for everything He has done to my life. I'm grateful for being alive during this time.

Sonntag, 18. Oktober 2015

spirited!

HI GUYS!! I'm still beyond excited of my Saturday/yesterday! hehehe. well, first of all, it's weekend after first week of having job (LOL). I also had chance to meet two of my MT girls; also showed them my new haircut. YEAH I GOT HAIRCUT! last week on 10.10., hahaha! they said they didn't even realize it's me. so I think the haircut is good(?) :p

Freitag, 16. Oktober 2015

life is but a dream!

HAEEE! hehehe. HI GUYS!! I started working this Monday, so I didn't have a chance to release an entry last Sunday. so sorry~ I bought some new gears on that day. got home a little bit late, so got no time to post as I had to sleep ASAP.

and the fact that I have some to work on..... well, I've committed to it so I have to really work on them :D

Dienstag, 6. Oktober 2015

I Do.

HI GUYS!! first of all, again, sorry for the late entry. but I have proper reason for that. hehehe. anyway, I expect last week was the last busy week. starting today, I might continue what I've been doing, but unfortunately postponed due to my thesis, graduation, events, and other stuffs. I expect I'll finish it within a year! :D

so~ basically here are what happened last week:

Sonntag, 27. September 2015

JKTCC x AFAID

HI GUYS!! WOOHOO! ready for this post's highlight? JAKARTA COMIC CON 2015 X AFAID 2015!! hahahaha!! finally~ finally~ after several months waiting, it's here! weehee~ hehehe!

before, I'm not the type going this kind of event. I just dislike crowds like this, where people actually being impatient, rude, and sometimes a little bit "anarchist". hahaha. but, eeeeyyyyy~ Comic Con, baby! hoping TWH would come as there's UIP booth, but no luck :(

Samstag, 19. September 2015

GAUDEAMUS IGITUR!

This entry is specially dedicated to my beloved family and friends who have never given up on me, who always extend their help and support sincerely.

Sonntag, 13. September 2015

ruhige Woche

HI GUYS!! WHOOP! WHOOP! finally, a calm week with no particular activities~ well, except fitting and buying new gear. hahaha! really, my agenda was empty.

EMPTY AGENDA. RARE!

Sonntag, 6. September 2015

harsh week but nah

HI GUYS!! phew! still, another tiring week! I though, after my part time, I'd have a break. but nah! I'm predicting, starting tomorrow lah I have a break. hahaha :p

so, basically, here's my last week went:

Montag, 31. August 2015

revolving days

HI GUYS!! HI! HI! HI! I'm terribly sorry for the hiatus these two weeks. yep, I missed two posts, I know, I'm sorry. but I have reason! hehehe. if you've read my previous post, you'd know why.

so basically this post would cover all last twelve days of me at work. event is my thing; always. and that one was a whole new level for me, which I'm beyond glad and grateful to be a part of it. I used to work on school-university-level events. this time, though I wasn't fully involved during the preparation, I had part in national-scale event; or international, as per its name.

Sonntag, 16. August 2015

every beauty needs a beast

HI GUYS!! WOOHOO!! FIRST POST HOLDING DUAL BACHELOR'S TITLE!! hahahaha! finally~ finally~ hehehe. again, thank you so much for all of you who have been with me, no matter since the very beginning or just now. thank you so much for your endless support and love, and most importantly, that you guys believe in me. the word itself might not be right to describe how grateful I am for having you, but, really, thank you so much from the bottom of my heart.

also, I have an upcoming job straight from 20 to 30 August. you might see me working at Hall 7C, ICE BSD City; which I have to apologize in advance, in case I couldn't post an entry next week.

Sonntag, 9. August 2015

last fight!

HI GUYS!! whoo! I'm so hyped. counting the days and nights down before I'm finally get my bachelor's title. hehehe. wish me good luck, guys! I need it so much :*

I'm so prepared for the defense that I have stuffs to bring to support my defense; including new phat gear~ bahahahaha. my topic is about Batik Banten, so I have to wear Batik Banten during the defense. I'll post the photo of it after the defense; with my titles on. AMEN TO THAT!!

Sonntag, 2. August 2015

waver week

HI GUYS!! last week was the week which I spent some time to prepare the defense. next week, the defense week starts; I'll be on the second week, 11 August to be exact. WISH ME LUCK!!

so, yea, last Tuesday, I prepared the content, while last Friday preparing on the statistical part. next week would be the final preparation. wish me luck~ wish me luck~ wish me luck~

Montag, 27. Juli 2015

Geburtstagskind!

HAPPY BIRTHDAY!! well, people know who's having birthday today. and this time, this entry is meant to be posted on the birthday. hehehe. just like last year, uh? well, yea, last year I posted it on this date in the evening, using CEST. hahaha!

I'm glad and grateful that my last days of being 21 was completed with a small reunion with my elementary school friends! yippie! I skipped my Belitung trip for this reunion. it's not much, but here we are:

Montag, 20. Juli 2015

one efficient date

HI GUYS!! EID MUBARAK! finally, another Ramadhan passed :D congratulations to all of us~ and I'm sorry for everything I have said/done intentionally or unintentionally. also, please forgive me for another late entry..... hehehe!

last Sunday, I went to the old town area of Jakarta. visited a museum I've never been to; others, checked! I have evidences! please don't mad at me~

Montag, 13. Juli 2015

perplexed me

PLEASE FORGIVE ME THAT I FORGOT TO RELEASE AN ENTRY ON LAST SUNDAY. totally forgot like..... I woke up this morning, checking my tumblr, then suddenly remembered that today is Monday..... I was in front of my computer last night, but didn't bother to check this blogspot at all..... I was too awestruck with Suicide Squad. WHO'S NOT READY FOR IT ANYWAY?!?! :D
new film logo

Sonntag, 5. Juli 2015

bewildered heart

HI GUYS!! first week of July~ weehee~ hahaha. I should've been applying jobs now. or other productive things..... well, there are some that actually I could do, but I think need a break for a moment(?)

ANYWAY, hehehe, I really wanna watched Terminator: Genisys; because of Jai Stephen Courtney. known him since A Good Day to Die Hard. then, one of my besties asked me to watch it!! YAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYY!! hahahaha. time to fangirl over him (again)!

Sonntag, 28. Juni 2015

zuppa gr'ateful!

HI GUYS!! WOOHOO! finally submitted the thesis work last Monday! a little problem occurred, but hopefully it's not really a big deal. YAAAAAAASSSSSSS!! ENDLICH!! WOOHOO!! WOOHOO!!

again and again, thank you so much to:

Sonntag, 21. Juni 2015

I'm blessed!

HI GUYS!! I was too busy finishing my thesis work. and now it's done!! woohoo!

this week was the week when I got all of my sugar honey ice tea together. I even had time to help my friends on their works. hahaha!

Sonntag, 14. Juni 2015

pretty accomplished week

HI GUYS!! woohoo! I was so excited this week, I don't know why. hahaha. well, it's one week left before the actual submission. hmm. time to print and bind.

I intentionally dedicated this weekend to make a video. it's a final project..... well, I posted it here on this entry

Sonntag, 7. Juni 2015

d minus several days

HI GUYS!! this week was supposed to be silent week. but it doesn't apply to me~ since I'm now an 8th-semester student. hahaha! well, this week, I went to Serang several times to obtain data for my thesis work. puh. let them be worth!! it was so tiring, especially the land trip. I had to let my ass stick for several hours each day.

nah, I'm not releasing weekly recap on this entry. instead..... it's gonna be me blabbering stuffs. hehehe!

Montag, 1. Juni 2015

the very last week!

HI GUYS!! puh. last week, eh? really need to get all the sugar honey ice tea done soon. sorry for the late entry. was too tired yesterday. I slept early like before 21.00(?) something I haven't done these past weeks.

anyway, here's a recap of my very last week:

Sonntag, 24. Mai 2015

der letzte 13. Woche!

HI GUYS!! last week was exciting! despite the anger over small stuffs, I really had a good day in the end. woohoo! :D just finished watching Meisterfeier 2015. the men and the women celebrated it together! YEAH!!

anyway, here's the recap of my very last 13th week:

Sonntag, 17. Mai 2015

I am grateful!

HI GUYS!! this week might be the last week that had many holidays. well, it's only 2 days in a week; not that much. hahaha. the next holiday would be 2 June(?) anyway, I think I had the most superb week in my 8th semester; so far.

and here's the recap:

Sonntag, 10. Mai 2015

send help

HI GUYS!! I feel like I really need to get ALL sugar honey ice tea done ASAP! but I couldn't hide my deepest gratitude to my family, besties, and juniors who wish endless support and love.

and here's a short recap of last week:

Montag, 4. Mai 2015

May the 4th be with you!

HI GUYS!! puh. just did a thing for the first time in my life: run 5K. well, uh, not bad for a first-time runner. hehehe. at least I finished it!(?) hahaha. btw, sorry for the late post. I was too tired to function after the run. hahaha

well, without any further ado, here is last week recap:

Sonntag, 26. April 2015

physically exhausted

HI GUYS!! I checked my old photos and found hilarious photos of myself. bahahaha! maybe I am really such a joker. hehehe. I dare you to snap unexpectedly-hilarious photos!

and here's what happened last week:

Sonntag, 19. April 2015

beautiful mind

HI GUYS!! back on track! to post new entry on Sunday. hahaha. no worry~ my thesis is on track too~ hehehe. and now I am waiting for another event to be happened. I'll tell you on next-week post :D

so, here's a short recap of my last week:

Montag, 13. April 2015

Happy April Thirteen!

HI GUYS!! was sick for the whole week..... ugh. and in fact I still haven't recovered yet. hmm. terribly sorry for the late post. I didn't intend to release this post on this date, but, happy 13 April!

basically, this was a small and brief recap of my last week:

Montag, 6. April 2015

it's been so long

HI GUYS!! yeah! hahaha. just got back from my hometown during Easter and couldn't release this entry on time. I had to do my thesis. also on this day, before watching Fast & Furious 7. yep, finally watched it. ain't no small matter; watched it on the best screen with the best features. thank God, I could make it!

now dizzy because of the days I went through in my hometown. was there not for fun. had to wake up early, took a bath, then went to graveyards. wasn't really prepared to be awake that long..... anyway, here's a short recap of my last week:

Sonntag, 29. März 2015

short getaway needed

that moment when your plan was ruined..... HI GUYS!! apparently, I need a little time to get this and that done. got a little problem here and there, and, uhh, blah. hahaha. and I think if my planned wasn't ruined, I wouldn't have any quarrel with my parents. GDI. HAHAHA!! hakuna matata; BS! ftffsshddb

there will come a day, when I am at my own peace without any disturbance. because I'd be lying underground forever! :D

so, here's the recap of last week:

Sonntag, 22. März 2015

blowing kisses

HI GUYS!! I'm trying to get back on track to be committed to myself, to be responsible of myself; not only to academic matters, but also to non-academic ones. nanana~ this weekend, I decided to stay in Jakarta. got some stuffs to be done. hopefully could manage em all with not problem. hehehe.

had another up-and-down week. hm. I should move my seat:

Montag, 16. März 2015

brief week

HI GUYS!! another week passed. sorry for the late entry. oopsie, my bad(?) suddenly I didn't feel like I wanna post this. suddenly didn't feel like I wanna write. hmm

well, yeah, another week just passed. don't know it's a relieve or not. hahaha. one side, I'm glad that I'm getting graduated soon. other side, I'm terrified as I'm graduating soon. aaaaaaaaarrrrrrrrrgggggghhhhhhhhhhh!! hahahaha. it means that's one week nearer to my thesis submission.

here's how my third week went:

Mittwoch, 11. März 2015

#DEARME: A Letter to my Younger Self

Dear Me,

this is you from the future. First of all, I would like to congratulate you for all the way being here. Also, thank you for never giving a single thing up. Thank you for knowing your prioritization and standing firmly for your own principles.

There are still several things I would like to point out:

Sonntag, 8. März 2015

Happy International Women's Day!

HI GUYS!! the argometer of my thesis has started last Monday. I'd be very busy doing this and that, including gathering data; or especially gathering data. visiting places to obtain it both qualitatively and quantitatively. because of it, I might not release weekly entry like this. I'm trying to commit though~

and then again, still haven't got the right feel to start to do it..... dang. hmm. I wonder what I should do to get it right. hmm.....

anyway, here's a little recap of my second week at uni:

Sonntag, 1. März 2015

new of last

HI GUYS!! the very first week of my very last semester~ woohoo!! I'm excited!! despite the sayings that it's gonna be tough because of thesis, I'm expecting this semester would be so much fun and hilarious. well, gonna be very emotional too, I suppose! ;) in short, I couldn't wait for what more to come in this year, in this very last semester :D

Sonntag, 22. Februar 2015

Benteng Heritage Museum: The Pearl of Tangerang

HI GUYS!! I just came back from a museum in Tangerang, Banten, Indonesia. a museum that represents Chinese culture from 15th century called Museum Benteng Heritage (English: Benteng Heritage Museum) was opened at 20.11 on 11th November 2011. the founder, Udaya Halim, stated that it's not because of the "good" number; they're unique numbers. he added, he actually wanted to open it at 11.11 on the same day. since the museum is located in the middle of traditional market, the trading was still running, so it's kinda impossible.

Freitag, 20. Februar 2015

mentally strong

HI GUYS!! Happy Lunar New Year 2566!! may all the good health, lasting prosperity and success, eternal happiness and love will always be with you; showering you nonstop for the whole year! :D

Samstag, 14. Februar 2015

I mog di!!

HI GUYS!! HAPPY VALENTINE'S DAY!! for all of you. no matter you're in a relationship or single. everybody are allowed to feel the love~ love is in the air, baby~ feel it~ feel it~ feel it! hahaha!

Mittwoch, 11. Februar 2015

so done!

HI GUYS!! I just finished my test before obtaining the authorization to do my thesis. hahaha. it's called OFSE: Oral Final Study Examination. so, there were three chosen subjects to be tested. two of them are mandatory subjects. the other one was chosen by me; I had to choose from two subjects that were provided. since I'm not really that good at memorizing, so I chose the subject which counts on logic. bahahahaha! or maybe I just don't wanna study that much; or read theory.

Mittwoch, 28. Januar 2015

Ephesians 1:16

HI GUYS!! I love being in hiatus. hahahaha. nah~ I just have nothing to write. hehehe. so~ I supposed to had my last tutorial yesterday, but couldn't make it as I had to attend a farewell ceremony for my juniors. literally couldn't believe that it's time for them to pursue their dreams~ hahahaha. did I sound old? :p

tutorial classes went okay. the rest is up to me, whether I'd like to study. hahaha. also, got a private one since no one chose this subject. bahahahaha! hopefully could nail em all perfectly! :D

Sonntag, 11. Januar 2015

"What currency are they using in Bali?"

gue pernah baca satu artikel tentang hotel-hotel di Bali. di bagian komentar, ada orang luar negri (gue agak sangsi gitu, kalo nyebut "orang asing") yang nanya, "what currency are they using in Bali?".

sebelum lanjut, di entri kali ini gue pake bahasa Indonesia (yang ga baik dan ga benar) yah. gue bukan aktivis, bukan seorang nasionalis garis keras, bukan juga ahli sosial/negara; ato apapun itulah. gue biasanya ga peduli ama urusan yang ga ada hubungannya ama gue. intinya, gue merasa ngomongin ini bukan kapasitas gue. tapi coba yah, siapa tau entri ini menggelitik para pembaca. semoga gue ga terlalu sok tau/belagu/sotoy. hahaha!

Donnerstag, 8. Januar 2015

continuous procrastination

HI GUYS!! I'm terribly sorry for the hiatus. I have nothing to write. I even haven't continue my journal. bahahaha! I'm planning to do my thesis proposal since the deadline is cooomiiiiinnggggggg very soon. but feels like I don't wanna. haven't got the feel yet. it's still holiday! hehehe